10 نکته جالب و خواندنی در مورد گل رز

  1. خانه
  2. اخبار و دانستنی ها
  3. 10 نکته جالب و خواندنی در مورد گل رز
بدون دیدگاه
 
  1. فراوانی در تنوع رنگ و نژاد

بیش از صدها گونه مختلف رز در جهان شناخته شده که در رنگ های و اندازه های مختلفی در سراسر جهان رشد می کنند . اگر چه رز قرمز شناخته شده ترین نوع گل رز می باشد.

 

  1. محبوب ترین و شناخته شده ترین گل در سراسر جهان

بر اساس تحقیقات روی بیش از 30 هزار نفر در دنیا ، گل رز به عنوان محبوب ترین و شناخته شده ترین گل در دنیا شناخته می شود

 

  1. گل رز و معانی پیدا و پنهان آن

رز با رنگ های مختلف حامل پیام ها و معانی مختلفی می باشد. رز قرمز به معنی عشق و دوست داشتن ، رز زرد به معنی بخشندگی و بخشایش ، رز گلبهی (نباتی) به معنی عفت و حیا و رز نارنجی به معنی شیدایی و فریبندگی است.

 

  1. حضور طولاتی رز در تاریخ

گل رز قدیمی ترین گیاهی است که انسان از آن برای زیبایی و دکوراسیون محیط زندگی خود استفاده می کرده است. اسناد و اطلاعاتی از رم باستان وجود دارد که نشان می دهد رومیان از گل رز در طراحی محل سکونت خود از آن استفاده می کردند و حتی برای مراسمات خود فرشی از گلبرگ گل رز روی زمین می ساختند.

 

  1. عمر طولاتی بوته گل رز

بوته گل رز می تواند برای سالیان سال زنده بماند. قدیمی ترین بوته گل رز در دنیا در آلمان وجود دارد که گفته می شود بیش از هزار سال است که گل می دهد.

 

  1. بلندترین گل رز دنیا

گل های رز می توانند خیلی خیلی بلند باشند . رکورد بلندترین گل رز تولید شده در دنیا در نیوجرسی آمریکا می باشد که ارتفاع این گل به حدود 5 متر و 40 سانتیمتر می رسیده است.

 

  1. روز ولنتاین ، روز عشق پر مصرف ترین روز سال

هر سال در روز ولنتاین 4 فوریه یا 25 بهمن  بیش از 100 میلیون شاخه گل رز در دنیا به فروش می رسد که پر مصرف ترین روز سال برای گل رز در سراسر دنیا می باشد.

 

  1. خار های با خاصیت جالب

خارهای گل رز با خارهای بیشتر گیاهان متفاوت هستند. در حالیکه بیشتر خارها در گیاهان کاملا به ساقه متصل و به نوعی در ساقه ریشه دوانده اند ، خارهای گل رز سطحی بوده و به راحتی جدا می شوند. در زبان انگلیسی به خارهای گونه اول thorns  و به خارهای گل رز prickles    گفته می شود.

 

  1. اولین رز کاشته شده در آمریکا

اولین گل رز در آمریکا توسط جورج واشینگتن کاشته شده ، همان کسی که اولین رئیس جمهور آمریکا بوده و تصویرش هنوز هم روی اسکناس یک دلاری آمریکا وجود دارد.

 

  1. تفاوت گل رز هلندی و گل رز ایرانی

بر خلاف تصور اکثر مردم ، رزهای هلندی در داخل ایران تولید می شوند و فقط نشاء آنها از خارج از کشور وارد می شوند. رزهای هلندی در مقایسه با رزهای ایرانی درشت تر ، یکدست تر و با رنگ تیره تر ی هستند که به مراتب برای مدت طولانی تری در کنار شما تازه و با طراوت می مانند.

دیدگاه کاربران:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

محصولاتی که ممکن است دوست داشته باشید:

فهرست