راهنمای خرید سبد گل خواستگاری

راهنمای خرید گل خواستگاری – با این گل ها به خواستگاری بروید و جواب مثبت بگیرید!

  1. خانه
  2. راهنمای خرید گل در مناسبت ها
  3. راهنمای خرید گل خواستگاری – با این گل ها به خواستگاری بروید و جواب مثبت بگیرید!
بدون دیدگاه

مراسم خواستگاری در فرهنگ ما ایرانی‌ها و از منظر خانواده‌های ایرانی، مراسمی بسیار مهم تلقی می شود که آداب و رسوم خاص خودش را دارد. مخصوصا اگر در آستانه‌ی رفتن به اولین جلسه‌ی خواستگاری قرار دارید، بسیار مهم است که بعضی نکات را بدانید و رعایت کنید. چرا که روند پیش روی اولین جلسه برای تعیین ادامه‌ی جلسات بسیار اهمیت دارد. در این میان، انتخاب گل برای این مراسم ممکن است برای شما دشوار بوده و در میان تنوع بالای گل‌ها، سردرگم بمانید که کدام گل برای چنین مراسمی مناسب‌تر است. ما در این مقاله به شما گل‌هایی را پیشنهاد می‌کنیم که در همان نگاه اول بتوانید رضایت خانواده‌ی عروس را به خود جلب کنید. در ابتدا لازم است به موضوعی که ممکن است بعضی خانواده‌ها را در خرید سبد گل خواستگاری دچار تردید کند بپردازیم:

گل بخریم یا نخریم؟

اگر چه در اکثر خانواده‌ها، گل بردن در مراسم خواستگاری مرسوم است، اما هستند خانواده‌هایی که چنین رسوماتی ندارند. با این حال، طبق گفته‌های نویسنده‌ی کتاب “در پیچ و خم خواستگاری”، بهتر است به دو دلیل زیر، گل را خریداری کنید:

اول به این خاطر که اگر در خانواده‌ی عروس، بردن سبد گل خواستگاری مرسوم باشد ولی شما این کار را نکنید، ممکن است بی احترامی و نادیده گرفتن رسم و رسومات تلقی شود.

دوم اینکه در هر خانواده و با هر رسم و رسوماتی، بردن گل باعث ایجاد احساس روانی خوبی در میان اعضای آن خانواده می‌گردد. پس در این مسئله که باید گل بخرید یا خیر، دیگر تردیدی نداشته باشید. حالا ببینیم بهتر است چه جور دسته گلی بخریم؟

اهمیت انتخاب نوع گل

اینکه چه نوع گلی را به همراه خود به مراسم می‌برید، مهم‌ترین قدم در انتخاب گل مناسب مراسم خواستگاری محسوب می‌شود. بعضی گل‌ها صرفا برای مراسمات خاصی استفاده می‌شوند؛ مثلا گل گلایول فقط در مراسم‌های عزاداری حضور دارد و اگر با این گل به مراسم خواستگاری بروید، بدون شک تاثیر منفی بزرگی بر خانواده‌ی عروس می‌گذارید!

نکات انتخاب نوع گل

حالا می‌دانید نوع گل چقدر اهمیت دارد، بگذارید شما را برای انتخاب راحت‌تر راهنمایی کنم. به این نکات مهم توجه کنید:

  • تازگی گل‌ها

اولین چیزی که برای انتخاب گل خواستگاری باید بدانید، این است که حتما گل‌های انتخابی شما «تازه» باشند. هیچ کس از گرفتن دسته گلی با برگ‌های زرد و خشک شده خوشحال نمی‌شود. خصوصا اینکه پژمردگی گل‌ها در دسته گل یا سبد، بیشتر خودشان را نشان می‌دهند.

  • کدام گل برای کدام فصل؟

هر گلی در فصل خودش رشد می‌کند و  انتخاب گل مربوط به هر فصل می‌تواند یک ویژگی مثبت به شمار برود. به عنوان مثال گل لاله در فصل بهار می‌روید، گل کوکب برای فصل تابستان است، در فصل پاییز،‌ گل زنبق رشد می‌کند و نیلوفر مخصوص زمستان است. اما این روزها  گلخانه‌هایی وجود دارند که گل‌ها را در خارج از فصل خود هم پرورش می‌دهند و عرضه میکنند. به همین دلیل میتوانید از گل های زیبایی خارج از فصل هم انتخاب کنید. این روزها  گل رز، گل ارکیده ،  گل لیلیوم ، گل آنتریوم و گل آلسترومریا به صورت گلخانه ای تولید می شوند و در همه فصول وجود دارد. پس اگر به فصل‌های رشد گل‌ها آشنایی ندارید، می‌توانید این گل ها را انتخاب کنید.

  • پیشنهاد ما برای نوع گل

گل‌هایی خوشرنگ و خوشبو که دیرتر پژمرده می‌شوند و شیک و رسمی محسوب می‌شوند، بهترین نوع گل‌ها برای مراسم خواستگاری هستند. اما نام این گل‌ها چیست؟ گل رز، زنبق زرد یا بنفش، مریم، لیلیوم ، ارکیده و آلستومریا جزو این دسته هستند.

شاید دوست داشته باشید این محصولات را ببینید : سبد گل های مناسب خواستگاری 

برای زیبایی و ماندگاری بیشتر، بهتر است به فکر سبد گل باشید. گلی که در سبد قرار می‌گیرد، رسمی‌تر و شیک‌تر بوده و ابهت بیشتری دارد. همچنین برای نگهداری مناسب‌تر هستند.

در کنار این‌ها، گاهی پیش می‌آید که خانواده‌ی داماد فرصت برای رفتن به گل فروشی را پیدا نمی‌کنند یا کارهای دیگری دارند که باید رسیدگی کنند. برای این موقعیت هم راه حلی وجود دارد. گل فروشی آنلاین فلوریا برای راحتی و آرامش عزیزانی قصد رفتن به مراسم خواستگاری را دارند، پیشنهادات ویژه‌ای دارد. شما می‌توانید با مراجعه به سایت فلوریا و انتخاب دسته بندی گل‌های مخصوص خواستگاری،‌ پیشنهادات این فروشگاه برای گل مراسم خواستگاری را ببینید و از میان آن‌ها با توجه به سلیقه و بودجه‌ی خودتان، یکی را انتخاب کنید تا به رایگان برای شما ارسال شود. فلوریا از بهترین نژاد گل‌ها با بالاترین کیفیت برای ارائه سبدها و دسته‌های گل در مراسمات مختلف استفاده می‌کند و بهترین شرایط نگهداری را برای این گل‌ها فراهم کرده است. شما با خیال راحت می‌توانید در خانه‌ی خود، گل‌های مراسمات پیش رو را سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید. گل فروشی فلوریا تلاش می‌کند تا لبخند رضایت شما را بسازد.

 

شاید این محصولات را دوست داشته باشید

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاه کاربران:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

محصولاتی که ممکن است دوست داشته باشید:

فهرست